Zuid-Kennemerland

Urgentie

Voor de regio Zuid-Kennemerland behandelt Het Vierde Huis de urgentieaanvragen. 

Voor wie is een urgentie bedoeld?

Voor mensen die in een noodsituatie zitten en dringend een andere woning nodig hebben. Wat kan een noodsituatie zijn? Een noodsituatie houdt in dat u in een situatie verkeert die maatschappelijk onaanvaardbaar of levensbedreigend is.

Kom ik in aanmerking voor urgentie en hoe vraag ik die aan?

U kunt via het Klantcontactcentrum van Woonservice (telefoonnummer 0900 - 040 08 00, gebruikelijke belkosten) een kansadviesgesprek aanvragen met een consulent van Het Vierde Huis. Dit gesprek vindt plaats in Haarlem. Het adres en het tijdstip hoort u van het Klantcontactcentrum. U hoeft zich op deze locatie niet te melden bij de balie. U wordt door de consulent van Het Vierde Huis opgehaald uit de wachtkamer.

Tijdens het kansadviesgesprek krijgt u informatie over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor urgentie. Aan het aanvragen van urgentie zijn geen kosten verbonden.

Wat is de procedure?

Na ontvangst van uw complete aanvraag, wordt u door Het Vierde Huis uitgenodigd voor het urgentiegesprek. Tijdens dit gesprek worden aan u aanvullende vragen over het woonprobleem gesteld en u krijgt de gelegenheid om uw woonprobleem toe te lichten. Het voorrangsgesprek duurt ongeveer 30 minuten.

De behandeltermijn van uw voorrangsaanvraag - als u deze compleet heeft aangeleverd - bedraagt 8 weken. Binnen deze termijn ontvangt u de beschikking met het besluit.

Heeft u een vraag?

Mogelijk vindt u het antwoord bij de Veelgestelde vragen.

Meer informatie?

Het Klantcontactcentrum van Woonservice geeft informatie namens Het Vierde Huis. Het Klantcontactcentrum is bereikbaar op 0900 - 040 08 00 (gebruikelijke belkosten) van maandag tot en met vrijdag, 8:00 tot 17:00 uur. U kunt ook een e-mail sturen.