Zuid-Kennemerland

Urgentie

Voor de regio Zuid-Kennemerland behandelt Het Vierde Huis de urgentieaanvragen. Dit geldt voor de gemeenten Bloemendaal, Haarlem, Heemstede en Zandvoort.

Voor wie is een urgentie bedoeld?

Voor mensen die in een noodsituatie zitten en dringend een andere woning nodig hebben. Wat kan een noodsituatie zijn? Een noodsituatie houdt in dat u in een situatie verkeert die maatschappelijk onaanvaardbaar of levensbedreigend is. Voorwaarden voor urgentie

Kom ik in aanmerking voor urgentie en hoe vraag ik die aan?

Wanneer u na het lezen van de voorwaarden denkt dat u in aanmerking komt voor een urgentie dan kunt u een kansadviesgesprek aanvragen met een medewerker van Het Vierde Huis. Dit gesprek vindt plaats bij de gemeente Haarlem aan de Zijlvest 39 te Haarlem.

U kunt hiervoor online een afspraak maken.

Tijdens het kansadviesgesprek wordt er gekeken naar uw inschrijving bij Woonservice en naar de regelgeving in de regio Zuid-Kennemerland. Aan het einde van dit gesprek ontvangt u een advies waarin aangegeven wordt of een urgentie aanvraag in uw situatie zinvol is. Aan het aanvragen van urgentie zijn geen kosten verbonden.

Wat is de procedure?

Na ontvangst van uw complete aanvraag, wordt u door Het Vierde Huis uitgenodigd voor het urgentiegesprek. Tijdens dit gesprek worden aan u aanvullende vragen over het woonprobleem gesteld en u krijgt de gelegenheid om uw woonprobleem toe te lichten. Het voorrangsgesprek duurt ongeveer 30 minuten.

De behandeltermijn van uw voorrangsaanvraag - als u deze compleet heeft aangeleverd - bedraagt 8 weken.

Heeft u een vraag?

Mogelijk vindt u het antwoord bij de Veelgestelde vragen.

Meer informatie?

Het Klantcontactcentrum van Woonservice geeft informatie namens Het Vierde Huis. Het Klantcontactcentrum is bereikbaar op 0900 - 040 08 00 (gebruikelijke belkosten) van maandag tot en met vrijdag, 8:00 tot 17:00 uur. U kunt ook een e-mail sturen.